Lördag 3 juli

På morgonen var det kiss och bajs på golvet i sovrummet samt en trasig elsladd som tillhörde väckarklockan (som tur var sladden inte insatt i kontakten), så in helvete! Jag och Romeo gick ut först, då kissade han i mängder, sen städade jag hela sovrummet medan han lekte. Kan det vara vällingen, tro?
Skulle ha provat några gånger till men jag väljer istället att låta bli vällingen och vakna efter 3-4 timmar och tar ut honom, med ett rent sovrum. Han ska få sin tid att lära sig att hålla i sig lite bättre så att han kan sova hela natten sen när han blivit lite äldre, han är nog inte redo ännu, så kiss blev det åtminstone inne ännu en gång trots allt!
Vällingen får stå än så länge.

Åh, vilka dagar det har varit. En del resor och upplevelser för Romeo men mer skulle det bli. Idag skulle Daypons familj och släkt komma och fira både honom och hans styvmamma (hon fyller år 1 vecka och 3 dagar senare).
Blir nya dofter och människor som han möter, dock inga nya hundar. Han ville inte äta så mycket idag heller, för det var närmare 28 grader (i skuggan) så jag förstår honom.
Hans morgon var som vanligt, lek ute och sen förmiddagslur, jag passade på att sova jag också. Sen steg vi upp vid ca 9 och väckte Daypon.
Vi åkte och handla åt tårtan som jag skulle göra åt gästerna. Romeo fick stanna kvar i bilen i ca 10 min och klarade det jättebra, med grisörat och sömn. Jättestolt jag!

Sen åkte vi hem. Romeo sov medan Daypon städade och jag gjorde iordning tårtan osv.
Gästerna anlände vid 12 tiden och Romeo blev jätteglad. En sak har vi lyckats med, Romeo fick hälsa på dem sist medan jag och Daypon hälsade först. Jag såg direkt att Romeo tyckte inte det var lika speciellt kul som när han får hälsa på folk först - mera viftande på svansen o så. Jättenyttigt för honom att lära sig att han ska hälsa sist, annars får vi ha en sprallig galen hund som rusar fram och hoppar på folk så fort det kommer någon på besök eller t.o.m. på stan.

Romeo var ovanligt lugn hela dagen medan det myllade av gäster i hela huset. Romeo följde efter oss och sen somnade han och tyckte tydligen det var varmt för han åt inte så mycket vid 18tiden heller när gästerna gått för några timmar sen medan Daypons familj var kvar för middagen - grilla skulle vi.
Jag blev orolig när han inte åt så mycket men Daypon sa att jag måste vara lugn  och bara ta det med en nypa salt. Är han inte hungrig så äter han sen vid nästa måltid när han väl är hungrig. Inte samma konkurrens nu om maten längre när maten väl finns kvar - förut fanns det inget kvar när han levde bland sina syskon.
Han har börjat förstå att det finns mat oavsett så han lämnar gärna kvar lite av maten då och då. Har dessutom lärt mig nu att ta bort matskålen efter ca 20 min, även om han inte ätit upp allt så att han hinner bli hungrig tills nästa gång.
Han äter inte heller av kattfodret. Han växer och lär sig otroligt snabbt!

Kvällen var lugn, utelek en stund och sen somnade vi. Romeo sov gott i hela 4 timmar....





//Vid tassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0