Söndag 4 juli

Inget kiss eller bajs i sovrummet. Men jag torkade golvet igen iallafall för att förhindra att ifall det gamla lukten, om det skulle finnas, skulle få Romeo att kissa inne igen. Med desfektion och allt om igen. Finns en desfektionsmedel som heter PISS OFF som man köper på djuraffärerna och lite här och där som jag absolut älskar! Använde den även när Luke var en kattunge och inte ännu rumsren. Kan rengöras överallt, även användas i tvättmaskinen vid behov (har inte testat det). Med citrondoft och kissdofterna försvinner helt - även för djuren! Ett super tips till er andra därute bara.
Blir en ny inköp för min del av denna flaska snart.



Ja, idag var det söndag. Då skulle vi åka ut med Daypons båt! Det är en någon typ av sportbåt som låter mycket så nu var det dags att träna Romeo att medåka i den.
Vi bestämde att han först skulle få höra ljudet en stund och sen hoppa i den och åka!
Efter en del krångel med båten, både här och dit, så hittade vi den rätta båtrampen (sådan nedförsbacke för båtar som ska ner i vattnet) och fick båten att starta så reagerade Romeo men brydde sig inte så mycket. Det var även en del hundar där som kom och gick vid kusten. Han skällde en gång när en STOR brunsvart hund kom för att bada typ 2 meter ifrån, "tyst" sa jag och då blev han tyst efter några upprepningar. Han stod fastklistrad och tittade på hunden, medan denne lekte med sin leksak ute i vattnet. Romeo ville hälsa, den andra ägaren till stora hunden frågade dessutom om de fick hälsa men jag sa nej, jag bestämde mig att Romeo fick lära sig att han inte alltid får hälsa på andra okända hundar eftersom hittills har han alltid fått hälsa på andra hundar. Inte den här gången. Den andre ägaren förstod och nickade.
Ja, sen efter en stund när ljudet från båten uttråkade Romeo så hoppade jag och han i båten. Där han lade sig och somnade medan Daypon körde och även i full fart (högljudd). Romeo reagerade genom att bara lyfta upp huvudet och kollade på oss där vi satt framme och sen somnade han igen. Han sov hela rundan vi åkte. Ca 30 min.
Sen åkte vi hem, efter att Romeo ha kissat och bajsat. Romeo sov gott i bilen och när jag väl ropade och tecknade "hemma, hemma" så klev vi från bilen. Lite utelek innan han somnade inpå natten.
Jag själv var helt slut.
Förresten, glömde (självklart) systemkameran så vi skulle ta mobilerna till hjälp av att ta bilder istället tänkte vi, men så glömde vi mobilerna i bilen. Fan också, men så är det. Nästa gång blir det bättre minne med att ta med systemkameran!
Men som tröst så har vi några nya bilder här iallafall;

















// Vid tassen

Kommentarer
Postat av: sandin

trevlig läsning och fina bilder! :) <3

2010-07-05 @ 20:08:06
Postat av: Fia

Härliga bilder! Kul och läsa om båtturen, skönt att det fungerade bra! :)

Hmm, pissoff flaskan verkar vara bra. en sak till att anteckna på inköpslistan för mig :D men läste någonstans att man skulle kunna badda alsosprit där missödet hände. Hmm, men vi får se hur jag gör :)



kram

2010-07-05 @ 22:04:23
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Askungen

Sååååååååå söt!

2010-07-06 @ 08:34:17
URL: http://askungan.blogg.se/
Postat av: mallan

ser en skymt av ert hus- gulligt!

och romeo- jag fnissar lite åt namnet- julia o romeo. Men annars fint namn!

och han är så vacker, ovanligt med brun päls! vill ha en brun pudel också.

roligt att få följa hans barndom härinne ! :)

2010-07-07 @ 11:29:19
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0