Måndag 28 juni 2010

Idag på eftermiddagen åkte vi iväg till Björkö med bil för att hämta Daypons båt. Sen väl framme i Björkö (Solhem) så hade vi glömt nyckeln så fick åka till Daypons pappa för att hämta den. Romeo kissade NOLL i bilen (har aldrig gjort det dock) fastän vi trodde han någon gång under färden skulle göra det. Duktig hund! Sen när vi kom hem så somnade han med en bums!

Romeo har precis lärt sig att inte äta av kattmaten som alltid ligger framme på golvet, även om han är väldigt sugen på det när han rusar förbi. Man ser att han slickar om läpparna ibland, speciellt när han plågar sig själv med att sätta nosen precis framför katternas matskål och suger in doften i näsborrarna...





Sen ger han upp och sätter lite avstånd mellan sig och katternas matskål. Blir väldigt glad när någon av katterna kommer för att äta så får han slicka upp smulorna på golvet efter dem.


På denna bild ser Romeo lugn ut men i själva verket brukar han sätta sig upp och vilja jaga katterna för att leka men de vägrar, än så länge iallafall!
Katterna är däremot duktiga på att reta upp honom, men därmed har jag fått en (lite grann) mera tålmodig hund.




Nu märker man ju mer och mer av hans personlighet och jag tror, ärligt talat, att jag och Daypon kommer få det lite jobbigare än vad vi trodde innan. Romeo tror att han bestämmer ibland och att precis A-L-L-A tycker om honom, så han går bara fram när han ska hälsa på människor och hundar. Där ska jag försöka lära honom att sitta och sen får han hälsa på min kommando - måste ju gå! Hjälp mig om jag inte lyckas... Återkommer om detta. Vi behöver även träna honom på att lyssna bättre, t.ex. när han är ute lös i trädgården och jag ropar så brukar han komma men ibland kommer han efter 3:e ropet. Där ska vi också träna på!

Förresten, hittade en liten liten fästning precis ovanpå ena ögat på Romeo igår, fyfan. Direkt borta!




//Vid tassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0