Fredag 18 juni 2010 - en Romeo i huset



Men ärligt talat så var orsaken till att jag ville att min hund skulle heta Romeo var eftersom jag heter Julia.

Det har varit rena krångel för att få tag i en Romeo. Först och främst hade jag en jättebra kennel med bruna (och svarta) labradorer som ligger i Tvärred (utanför Borås) och jag skulle få en valp av dom. För det första fanns det inte gott om hanar så jag blev lovad till en tik men för det andra så olyckligtvis dog min tik - hade redan bestämt namnet till Ludi och gissa hur besviken jag blev då.
Men det var bara att leta efter en annan Romeo. Det fanns en kennel i Stockholm men med svarta labradorer och jag ringde dit trots allt.
De var inte så vidare trevliga - "hur ska du kunna tala med valpen så att den lär sig saker, som t.ex. kommandon?" var en av frågorna som jag fick. Jag förklarade då att döva visst kunde tala (vissa flytande och andra bra enstaka ord) och att hundar är jätteduktiga på att läsa av kroppspråk samt teckenspråk. Just då undrade jag om Ödet inte ville jag skulle ha hund.
Trots att de var otrevliga så skulle jag hälsa på i slutet av majmånaden.

Plötsligt såg jag "bruna labradorvalpar" på blocket under ortrubriken Vänersborg en tisdagkväll när jag egentligen tittade efter några trevliga möbler. Det fick jag inte missa, absolut inte! Jag ringde förhastat dit till Susanne som hade kenneln, hon var väldigt trevlig och det bästa av allt var att det fanns valpar kvar och det både hanar och tikar!

Jag skulle allt ha en Romeo. Jag, Daypon och hans syster Jenny åkte dit för att hälsa på i nästan slutet av majmånaden.
Små söta och luvliga bruna laboradorvalpar på 4 veckor hoppade runt i en valphage inne i Susannes dotters rum... Mitt hjärta smälte och tänk om det blir en tik som väljer mig?!
Jag och Jenny satte ner på huk bland tidningar och små kisspölar, Susanne pekade på de fyra hanarna i kullen och så gick valparna och kurrade ihop sig och somnade! Utom en...
En liten brun hanvalp hoppade fram mot mig och började leka, sen såg han Daypon som satt precis utanför hagen och rusade till honom, tog hans finger i sin mun och försökte gå iväg med den i munnen. Just då hade jag redan valt en perfekt Romeo. Hans kennelnamn stavas till Brown magic och hans hemnamn skulle bli Romeo som sagt.

Nu efter 5 veckor är han härhemma hos oss.


(obs! det är ingen strand hos oss utan en STOR vattenpöl efter regn)





// Vid tassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0