Torsdag-lördag 24-26 juni 2010

Nätterna sen första natten har varit lyckade, även om jag fortfarande sover för lite, inget kiss inne i sovrummet. Han lär sig så småningom att det är ute han skall uträtta sina behov. Står vid dörren när han väl måste kissa, även om det kommer kiss inne ibland. En så underbar och härlig hund - så mycket över mina förväntningar!
Han älskar vatten och t.o.m. så välter han ibland vattenskålen ute, hoppar och leker med det lilla vattnet som rinner på marken.

Helena kom på besök på torsdagen och Romeo blev väldigt glad för det. Innan hon kom så lärde Romeo sig att vänja sig vid dammsugaren, först var han rädd och gömde sig bakom mig medan dammsugaren var framför mig. Jag fortsatte som vanligt och dammsög, till sist gick Romeo och lade sig. Och somnade!
(Romeo sover med dammsugaren påslagen)


På fredagen åkte vi iväg till Björkö, först med bil, sen båt medan bilen medföljde. Han klarade det jättebra! Sov inte så mycket på vägen, när vi väl var framme så var det ett liv där. En massa vuxna och barn som ville hälsa och han hälsade mera än gärna på dem och hälsade på några få hundar. Bäst tyckte han var den gula golden retriever. De lade sig på marken, lekte och lät oss människorna fixa till röran med ihoptrasslade koppel.
På vägen hem somnade han - det behövde han!




Jag och Helena satte igång med grillandet vid niotiden medan Romeo sov som en stock.
Ser gärna att några fler i min omkrets skaffar hundar! Men en sak måste man komma ihåg - det är ett liv som man måste planera för i god tid. Min planering för Romeo tog ett och halvt år och fortfarande känns det som en saga som berättas tills jag vaknar men det är faktiskt däremot en verklighet! Love.

Jessica var här på besök ikväll och Romeo blev väldigt glad där också. Blev grillning också, med en sovande Romeo under bordet på altanen.




Godnatti.



// Vid tassen


Kommentarer
Postat av: Fia

tack för adressen! får kolla härinne senare när jag har tid, men Romeo är så söt! :)

kram

2010-06-27 @ 16:52:02
URL: http://edwugo.blogg.se/
Postat av: Maria i Kanada

Den här bloggen kommer att bli en favorit! Det ska bli spännande att se Romeos uppväxt och utveckling! Hade mer än gärna träffat honom medan han är så liten valp.

Vill också säga: SÖTSÖTSÖTSÖTSÖTSÖTSÖT!!!! Glad för din skull som fått din dröm uppfyllt efter ett långt projekt!



PUSS<3

2010-06-27 @ 23:39:32
URL: http://resedagboken.se/erikmaria
Postat av: Paula

Roligt att du har skaffat blogg, kommer att framöver spana in din blogg o se Romeos utveckling ;) Spännande!! :)

2010-06-30 @ 12:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0